מירי רגב: שמחה שהדרוזים לא נפלו למלכודת השמאל

    איתי גדסי No Comments on מירי רגב: שמחה שהדרוזים לא נפלו למלכודת השמאל

    במערכת הפוליטית ברכו על המתווה שגיבש ראש הממשלה יחד עם מנהיגי העדה הדרוזית. יאיר לפיד תקף את נתניהו: חוקקת חוק חפוז ורשלני, אני מתנצל בפניי מי שנפגע

    צילום: פלאש 90
    18:30
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצין בצנחנים נפצע קשה בקרב בג'באליה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתווה שמפרסם היום (רביעי) ראש הממשלה בברכת בכירי העדה הדרוזית, בו תוכר מעמדה של העדה, יבנו יישובים חדשים לטובת בני העדה, מורשת העדה תוכר ויהיה שיוויון מלא לצעירי העדה הדרוזית. זוכה לתגובות מעורבות במערכת הפוליטית.

    .

    סגן יו״ר הכנסת, בן העדה הדרוזית שהיה מחברי ההועדה שגיבשה את המתווה, ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) לאחר סיכום המתווה: ״היום עמדנו על זכויותינו הצודקות וקיבלנו הצעות היסטוריות״

    עמאר גם ציין: ״העדה הדרוזית היא מעמודי התווך של החברה הישראלית ולה זכויות רבות בבניית המדינה ושגשוגה. דרישתנו לשוויון מלא בגלל שחוק הלאום מפלה אותנו הן דרישות לגיטימיות וצודקות.

    מחאתנו צודקת ועל כן ראש הממשלה ביקש לנהל איתנו משא ומתן, ועל כן ישבנו עם הוועדה שהוא הקים שעות רבות וקיבלנו בסופו של דבר הצעות תקדימיות ואף היסטוריות לתיקון העוול והקיפוח שסבלנו ממנו במשך שנים רבות.״

    סגן יו"ר הכנסת גם מנה את המתווה כפי שהוא רואה אותו, המתווה שהוצג מציע שלושה סעיפים עיקריים לחקיקה:

    חוק יסוד מעמד העדה הדרוזית, שימור מוסדותיה ופיתוח יישוביה והקמת ישובים דרוזיים חדשים. חוק שיכיר בתרומת העדה הדרוזית למדינת ישראל, וחוק שיבטיח זכויות שוות לשאר המיעוטים שמשרתים במערכת הביטחון.

    חמד עמאר גם הכריז: ״את הצעות ראש הממשלה והוועדה הממונה נביא לדיון בהנהגת העדה ונחליט לגביהם,אבל אני מודיע כאן קבל עם ועדה שטובת העדה הדרוזית ושגשוגה הם המטרה העליונה שלי ואני אמשיך להיאבק להשגת מטרה זו במלואה״.

    .

    כמו כן שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להמתווה הפשרה שהושג בהובלת ראש הממשלה מול ראשי העדה הדרוזית: "אני מברכת על מתווה הפשרה שהושג היום על ידי ראש הממשלה, השייח מוואפק טריף וחברי הכנסת הדרוזים.

    הברית בינינו לבין הדרוזים היא ברית איתנה בת עשרות שנים והיא תישאר כזו לעד. אני שמחה שאנשי העדה הדרוזית לא נפלו למלכודת שטמן להם השמאל במטרה להכניס תריז בינינו.

    עוד הוסיפה השרה רגב: גם הפעם זה לא צלח בידיהם. ממשלת ישראל תמשיך ותפעל למען המגזרים השונים בשיוויון זכויות מלא כפי שעשתה לאורך כל שנותיה".

    גם  שר התיירות יריב לוין התייחס למתווה שמתגבש ואומר: ״אני מברך על ההסדר אליו הגענו עם הנהגת העדה הדרוזית. ההכרה בזכויותיהם של המשרתים בכוחות הבטחון היא הישג היסטורי.

    השר התייחס לניסיונות השמאל לדבריו להתסיס את המחאה: ברית האחים האיתנה וארוכת השנים בינינו ובין העדה הדרוזית גברה על הניצול הציני של האופוזיציה ועל מאמציה הכושלים לפגוע ביחסים המצויינים ובקשר ההדוק בינינו ובין אחינו הדרוזים. אמשיך לפעול כדי לקדם חקיקה והחלטות שיבטיחו את מעמדם האיתן והבלתי ניתן לניתוק של בני העדה הדרוזית במדינת ישראל.״

    יאיר לפיד

    מהאופוזיציה התייחס למתווה המתגבש, יו"ר עתיד יאיר לפיד לאור התנהלותו המביכה של ראש הממשלה בחוק הלאום אומר ח״כ יאיר לפיד: ״הדבר היחיד שראש הממשלה לא עשה הוא להגיד ״טעיתי. חוקקתי חוק רשלני וחפוז בלי להתעמק בהשלכות שלו. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע. הייתי צריך להצביע בעד חוק הלאום של בני בגין ולחסוך מכולנו את המבוכה הזו״.



    0 תגובות